گفتگو با نوجوان هنرمند برتر | با تلاش و پشتکار و امید می‌توانیم بهترین باشیم
  • کد مطالب: ۱۸۲۹۱۴
  • /
  • ۰۱ آذر‌ماه ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۳

گفتگو با نوجوان هنرمند برتر | با تلاش و پشتکار و امید می‌توانیم بهترین باشیم

ما باید ابتدا استعدادهایمان را از کودکی کشف کنیم، سپس یک هدف و دورنما برای خودمان تعیین و بعد برای رسیدن به آن با همه قوا تلاش کنیم.

ما باید ابتدا استعدادهایمان را از کودکی کشف کنیم، سپس یک هدف و دورنما برای خودمان تعیین و بعد برای رسیدن به آن با همه قوا تلاش کنیم.

محمد نوری ۱۵ سال دارد و در مدرسه نمونه‌ی دولتی شارقی تحصیل می‌کند. او با همین روش به سوی اهدافش در حرکت است و تاکنون موفقیت‌های مختلفی در رشته‌های ادبی و هنری کشوری و بین‌المللی کسب کرده است. گفت‌وگوی ما با محمد را بخوانید.

 

فعالیت‌های هنری و ادبی را از چه زمانی، کجا و با چه رشته‌هایی شروع کردی؟

سال دوم دبستان، معلم عزیزم خانم غفرانی مرا با کانون پرورش فکری کودک و نوجوان آشنا کردو با عضویت در کانون مرکز ۵ و سپس مرکز ۸ فعالیت‌های خود را با کتاب‌خوانی آغاز کردم.

جو و فضای کانون را دوست داشتم و از بودن در میان کتاب‌ها و خواندن آن‌ها لذت می‌بردم. کم‌کم به زیبانویسی علاقه‌مند شدم و زیر نظر خانم صفرلی شروع به خوش‌نویسی کردم.

در این بین، در کلاس‌های ادبی هم شرکت می‌کردم. به‌ویژه کلاس مشاعره برایم خیلی جذابیت داشت. به سبب حضور در کانون، با کلاس‌های نقاشی نیز آشنا شدم و به این رشته‌ی هنری هم پرداختم.


نخستین موفقیت را کی و چگونه به‌ دست آوردی؟

سال ۹۷ اولین موفقیتم را کسب کردم و در سمینار استانی پژوهش اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انتخاب شدم. این کار پژوهشی را به همراه مربی عزیزم خانم منیژه هاشمی انجام دادم.

از طرف کانون بابت آن لوح و هدیه دریافت کردم که عامل افزایش انگیزه‌ام برای تلاش بیشتر و ادامه‌ی حضور در کانون شد.
 

از سایر فعالیت‌ها و موفقیت‌هایت برایمان بگو.

سال ۲۰۲۰ در جشنواره بین‌المللی نقاشی «شین‌هان» در کره‌جنوبی موفق به کسب دیپلم افتخار شدم.

همان سال در مسابقه‌ی بین‌المللی نقاشی «دستان پاک، نجات‌بخش زندگی» در ایران موفق به کسب نشان نقره شدم و نام و نقاشی‌ام در کتاب این مسابقه‌ی بین‌المللی چاپ شد.

سال ۱۳۹۹ نیز در مسابقه‌ی ادبی «خان هشتم» برگزیده شدم. سال ۱۴۰۰ هم در مهرواره‌ی آفرینش‌های ادبی «کرونا را شوت کن!»  برتر شدم. همان سال در مسابقه‌ی ادبی بزرگ کتاب‌سازی «قهرمان محله‌ی من» رتبه‌ی سوم و مدال برنز در بخش کتاب‌سازی را کسب کردم.

سال ۱۳۹۷ در نگارخانه‌ی ارغوان با همکاری دوستانم نمایشگاه خط برگزار کردیم. سال ۹۸ نیز در مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان و همکاری با موکب «ابناءالحسین (ع)» مشارکت فعّال داشتم.

سال ۱۳۹۹ نیز در شب عاشورای حسینی در حرم امام‌‎رضا (ع) اجرای شعرخوانی داشتم.
 

درباره‌ی نقاشی‌هایی که می‌کشی هم توضیح بده.

الگوی من در نقاشی استاد علی‌اکبر صادقی یکی از نقاشان بسیار حرفه‌ای است.

امیدوارم روزی بتوانم مانند ایشان نقاشی قهوه‌خانه‌ای را به قلم بیاورم، با این حال، تلاش می‌کنم در کارهایم خلاقیت به خرج دهم و هربار از روش‌های جدیدی استفاده کنم تا هم آثار جالب‌تری داشته باشم هم کارهایم برای خودم متنوع باشند.
 

برای آینده چه اهداف و برنامه‌هایی داری؟

اکنون در زمینه‌ی رایانه می‌توانم با زبان «سی‌شاپ» برنامه‌نویسی انجام دهم. در درس‌هایم نیز تاکنون موفق بوده‌ام. تلاش می‌کنم آینده‌ی زیبایی برای خودم بسازم و به یاری خدا فردی مفید برای جامعه باشم و یک پزشک متخصص مغز و اعصاب موفق شوم.

به دوستانم نیز توصیه می‌کنم با توکل به خداوند به اهداف خود فکر و در راه رسیدن به آن‌ها تلاش کنند.

من هم آموخته‌ام با تلاش و پشتکار و امید می‌توانم بهترین باشم و سعی می‌کنم همواره امیدوار بوده و کمتر ناراحتی را به دلم راه دهم. اگر هم ناراحت شوم، معمولا با ترک محیط، به موضوعات دیگری فکر می‌کنم و به کاری دیگر مشغول می‌شوم.

 

چه کسانی را در موفقیت‌های خود مؤثر می‌دانی؟

پدر، مادر و خواهرم، مربی‌هایم خانم‌ها هاجر اعلمی و بهاره قانع‌نیا و معلم‌های دلسوزم در مدرسه و محیط خوب و دوست‌داشتنی کانون، همه در پیشرفت من مؤثر بوده‌اند که از این بابت قدردانم.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.